Infiintarea unui SRL
Termenul ‘SRL’ se foloseste pentru a defini o societate formata dintr-un numar maxim de 50 de asociati. Principalele obligatiuni ale asociatilor sunt indeplinite numai in limita capitalului social subscris, iar aceste obligatiuni sunt garantate cu patrimoniul social. Capitalul social, insa, poate reprezenta suma minima de 200 de lei.
Cele mai importante documente pentru inregistrarea unui SRL sunt:
- O serie de dovezi ale efectuarii aporturilor subscrise de catre asociati pentru capitalul social;
- Actele de identitate atat ale administratilor, cat si ale asociatilor;
- Actul de proprietate al sediului in care este inregistrata societatea ca si punct de functionare;
- In cazul apartamentelor, este necesar acordul scris al vecinilor, cat si a asociatiei de proprietari;
- Semnaturile originale ale reprezentantilor societatii (in acest caz, numai administratorul);
- O declaratie atestata de catre avocat din care rezulta ca administratorii si asociatii indeplinesc toate conditiile prevazute de legislatie pentru a profesa ca si asociat/administrator in societatea respectiva;
- Daca este cazul, o declaratie pe propria raspundere a persoanei fizice cetatean strain in nume propriu care nu este inregistrata fiscal in Romania ce confirma ca subsemnatul nu are datorii fiscal.
Un alt pas esential in infiintarea unui SRL reprezinta intocmirea dosarului necesar pentru Registrul Comertului, care va inregistra societatea comerciala respectiva. Acest dosar trebuie sa includa urmatoarele:
- Cererea de inregistrare, intocmita conform legii;
- Dovada ca disponibilitatea firmei a fost verificata si ca aceasta a fost rezervata;
- Dovada capitalului social disponibil;
- Dovada privind sediul social al firmei, care poate veni sub forma unui contract de inchiriere sau de comodat;
- Dovezile privind efectuarea platilor taxelor sau tarifelor legale necesare;
- Semanturile tuturor reprezentantilor societatii;
- Imputernicire avocatiala.